اشتغال در انجمن پویش

? بخش اشتغال در انجمن پویش، امید مادران بسیاری است

? دغدغه‌ی نشاندن خنده بر لب‌های مادرانی دارد که تلخی‌های زندگی در مسیر روزگار پژمرده‌شان کرده است.

منیره مدت‌های زیادی است که به عشق آموزش در کنار زنان حاشیه نشین و بد سرپرست انجمن پویش حضور دارد و در حال آموزش مهارت‌های هنری و کسب درامد آنها است تا با این روش باعث قدرت مند شدنشان شود.

? منیره احمدلو از روحیه‌ی خانم‌هایی می‌گوید که با فعالیت در این بخش روحیه گرفتند و ادامه می‌دهد:” از وقتی این کار را شروع کردیم، روحیه خانم‌ها خیلی بهتر از قبل شد، البته کرونا یک مقدار شرایط را سخت کرد و دیدارها کم‌تر شده، مثلا دوست داشتم هفته‌ایی یک یا دو بار با خانم‌ها دور هم جمع شویم و خلاقیت‌های بیشتری برای کار به هم یاد دهیم و از ارتباط صمیمی که ایجاد شده برای پیشرفتشان استفاده کنیم، اما الان شرایط متفاوت است و حتی برای اینکه بخواهم سفارش‌های جدید را برای کار به آنها بدم، تک به تک دعوتشان می‌کنم تا مبادا تجمعی اتفاق بیوفتد و باعث خطر شود.”

این زن دغدغه‌مند ادامه می‌دهد:” برای کار با این زنان برنامه‌های زیادی دارم، حتی با یک تولیدی در منطقه‌ی هفت تیر هماهنگ کردم و برای آنها کار می‌کنیم، وقتی می‌بینم با این همه انگیزه و تلاش زیاد مشغول کار هستند تا بهترین کیفیت را تولید کنند، مطمعن می‌شوم اگر همینطور این مسیر را ادامه دهند می‌توانند در آینده درآمدی خوبی برای خودشان داشته باشند، این موضوع برای من خیلی قابل اهمیت است.”
طبق گفته‌های منیره کار و موفقیت این زنان برای او اهمیت بسیار زیادی دارد چون حتی استقلال مالی آنها می‌تواند بر کاهش خشونت‌ خانگی که درگیرش هستند کم کند.

? مسوول بخش اشتغال انجمن پویش می‌گوید:” این زنان اصلاً فکر نمی کردند که خلاقیت‌های هنری و استعدادهایی که دارند اهمیتی داشته باشد و اصلاً برای آن ارزش قائل نبودند و زمان زیادی برد تا به آنها بقبولانم کارشان اهمیت بسیاری دارد، واقعا اگر وضعیت اقتصادی این زنان بهتر شود قطعا در روحیه و نوع نگاه آنها تاثیر خواهد داشت.”

منیره در آخر به نداشتن مکان ثابت کارگاه برای زنان اشاره می‌کند که شرایط کار را برای آنها سخت می‌کند و به این نکته تاکید دارد که انجام کار هنری نیاز به جای مشخص و کارگاه دارد.

? قابل ذکر است که بخش اشتغال انجمن پویش در روزهای سخت شیوع کرونا ماسک‌های بهداشتی و با کیفیتی را برای فروش تولید کرده است.

نویسنده: نسترن فرخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *